زمان تخمینی مطالعه: 5 دقیقه

تاریخ آخرین بروزرسانی : 26 مهر 1402

تجربه کاربری صاحبان مایکروویوها از برندهای مختلف می‌گوید، پاناسونیک یکی از بهترین‌هاست. در دنیای مدرن نمی‌توان آشپزخانه بدون مایکروفر را متصور بود.

این اجاق‌های الکترومغناطیسی در کمترین زمان ممکن به اندازه کافی غذا را گرم می‌کنند، کمتر خطر سوختگی دارند، گرما را به یک اندازه به غذا می‌رسانند و در بسیاری از مواقع ارزش غذایی مواد را به درستی حفظ می‌کنند، اما نقص فنی حتی برای پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز نیز محتمل است.

بنابراین ممکن است شما هم در چرخه استفاده از مایکروفر منزل با این سوال مواجه شوید که چرا مایکروفر پاناسونیک روشن نمی‌شود؟! چرا صدا می‌دهد یا چرا جرقه می‌زند؟!. ما در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم برای این سوالات پاسخ دقیق ارائه دهیم.

نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک در خدمت شماست.

چرا مایکروفر پاناسونیک روشن نمی شود

چرا سینی مایکروفر پاناسونیک نمیچرخد؟

برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد که با روشن کردن مایکروفر متوجه شود، سینی آن نمی‌چرخد و ثابت مانده است.  اگر سینی یا همان صفحه گردان درون مایکروویو شما نمی‌چرخد ​​یا کند دور می‌زند و همراه با گردش یا ثابت ماندن صدای گیر کردن ایجاد می‌کند، احتمالا موتور درایو دچار مشکل شده است.

انواع مایکروفرهای پاناسونیک دارای یک سینی شیشه‌ای یا فلزی گرد هستند که توسط یک موتور به حرکت در می‌آیند. موتور معمولاً در زیر سینی و کف فر قرار دارد و چنانچه قصد دسترسی به آن را دارید باید از قسمت پایین این کار را انجام دهید.

موتور مایکروفر پاناسونیک توسط یک پیچ نگهدارنده در جای خود ثابت شده است، چنانچه شما یا تعمیرکار متوجه شوید که موتور حرکت نمی‌کند، ولتاژ را با یک مولتی متر بررسی کنید. اگر همه اتصالات برقرار است و متر حرکت نمی‌کند، احتمالا باید آن را تعویض کنید.

یادتان باشد که برای بررسی ولتاژ، باید مایکروفر پاناسونیک را به پریز برق متصل کنید و ابزار لازم را در اختیار داشته باشید، بنابراین منطقی‌ترین عملکرد این است که این کار را به یک تکنسین باتجربه بسپارید که با ساز و کار سیستم‌های پاناسونیک آشنایی داشته باشد تا بتواند به درستی تشخیص دهد که چرا مایکروفر پاناسونیک روشن نمی‌شود یا سینی آن نمی‌چرخد.

چرا مایکروفر پاناسونیک صدا می‌دهد؟

مایکروفرهای پاناسونیک معمولا بسیار آرام و بی سر و صدا هستند،  مگر زمانی که آسیب دیده باشند یا سوخته باشند. در این حالت شروع به انتشار صداهای بلند می‌کنند.

بنابراین اگر مایکروفر پاناسونیک شما پر سر و صدا است، احتمالا دستگاه به پایان عمر خود نزدیک شده یا ممکن است معیوب باشد. اگر از گارانتی دستگاه شما باقی مانده است، آن را به تکنسین‌های تعمیرکارش بسپارید.

آن‌ها احتمالا نخستین کاری که می‌کنند، این است که دیود ولتاژ بالا را بررسی می‌کنند، اگر دیود معیوب نباشد، باید مگنترون تعویض شود.

مگنترون همان لامپ اشعه است، در واقع اصلی‌ترین قطعه مایکروفر پاناسونیک که باعث پختن یا گم کردن غذای شما می‌شود.

اگر گارانتی دستگاهتان به پایان رسیده است، نمی‌توانید به هر برق‌کاری برای تعمیر مایکروفرتان اعتماد کنید. بهتر است به سراغ تکنسین‌های آموزش دیده‌ای بروید که مورد تایید این کمپانی باشند.

بنابراین حتی فکر اینکه مگنترون را بررسی یا تعویض کنید، از سرتان بیرون کنید. مایکروویو همیشه مقدار کشنده‌ای الکتریسیته را در خازن فشار قوی خود ذخیره می‌کند، حتی وقتی که از برق جدا شده باشد. بنابراین احتمال برق گرفتگی در صورت بی‌احتیاطی وجود دارد. در نتیجه پاسخ قطعی دادن به پرسش چرا مایکروفر پاناسونیک روشن نمی‌شود یا چرا صدای غِرغِر می‌دهد را به تکنسین‌های مجرب بسپارید.

چرا مایکروفر پاناسونیک جرقع میزند؟

همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد، مایکروفر پاناسونیک دارای سطح بالایی از الکتریسیته است که باعث می‌شود مایکروویوها مستعد جرقه زدن باشند.

معمولا دو عامل همیشگی برای ایجاد جرقه در دستگاه وجود دارد، استفاده از تجهیزات اضافی فلزی در کابین مایکروفر یا لوازمی که باعث قطع امواج الکترومغناطیسی و منحرف کردن آن‌ها می‌شوند.

گاهی هیچ کدام از این عوامل دخیل نیست و علت اصلی بروز جرقه، وجود یک دیود معیوب است. در هر حال بررسی اینکه چرا مایکروفر پاناسونیک روشن نمی‌شود یا جرقه می‌زند بر عهده کارشناسان است و شما صرفا باید شرح حال واضحی از دستگاه ارایه کنید، همین! گاهی ماندن بقایای غذا در کابین مایکروفر، قفسه فروسوده یا از کار افتادن مگنترون نیز می‌توانند موجب جرقه زدن دستگاه شوند.

چرا مایکروفر پاناسونیک دود میکند؟

اگر عادت دارید مواد غذایی را بدون استفاده از ظروف مایکروفری، درون این دستگاه قرار دهید شنیدن بوی شدید سوختگی یا برخاستن دود از کابین، کاملا طبیعی است! برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی همیشه بعد از استفاده از مایکروفر آن را تمیز کنید و بقایای غذا را پاک کنید.

وقتی بقایای غذا بر جای بمانند، در جریان پخت و پز یا گرم کردن وعده بعدی، بیش از حد گرم می‌شوند و احتمال سوختن آن‌ها وجود دارد. البته این تنها عاملی نیست که از مایکروفر پاناسونیک شما دود بلند شود.

گاهی استفاده از ظروف فلزی باعث ایجاد جرقه در دستگاه می‌شود. حتما پیش از قرار دادن ظروف در مایکروفر پاناسونیک از سازگار بودن آن با دستگاه اطمینان حاصل کنید. موضوع دیگری که باید در نظر بگیرید توان دستگاه است، هرگز گمان نکنید که مدت زمان پخت یک غذا روی اجاق گاز با درون مایکروفر یکی است.

اگر این مساله را در نظر نگیرید ممکن است غذا بیش از حد گرم شود و یا حتی آتش سوزی رخ دهد. هنگامی که دستگاه شما جرقه می‌زند یا دود از آن بلند می‌شود، ممکن است با یک مشکل الکتریکی جدی مواجه باشید.

در این صورت اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که فوراً دستگاه خود را خاموش کنید، دو شاخه را از پریز بکشید و  با تعمیرکارش برای اعزام کارشناس وارد مکالمه شوید تا بررسی کند چرا مایکروفر پاناسونیک روشن نمی شود یا پس از روشن شدن دود از دریچه‌های آن بیرون می‌آید.

چرا دکمه استارت مایکروفر پاناسونیک کار نمیکند؟

چرا دکمه استارت مایکروفر پاناسونیک کار نمیکند؟

اگر هر چقدر که دکمه استارت مایکروفر پاناسونیک را لمس می‌کنید یا فشار می‌دهید، هیچ واکنشی از آن دریافت نمی‌کنید، حتما به این معنا نیست که دستگاه معیوب است.

بهتر است ابتدا از دو شاخه تا بدنه را بررسی کنید که خراشیدگی یا بریدگی روی کابل وجود نداشته باشد. سپس باید پریز مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از مهم‌ترین پاسخ‌ها به سوال چرا مایکروفر پاناسونیک روشن نمی‌شود ، این است که پریز برق ندارد یا کنتور مرتبط با پریز قطع شده است. بنابراین پیش از هر احتمال دیگری باید از در دسترس بودن جریان برق مطمئن شوید.

پس از گذر از این مرحله باید تاچ پد را بررسی کرد. گاهی یکی از دکمه‌ها ممکن است عکس‌العمل نشان دهند و فرمان را دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر پاسخ نمی‌دهند. این نشان می‌دهد که تاچ پد نیاز به تعویض دارد. آزمایش قطعی باید به وسیله یک ولت‌متر انجام شود تا تشخیص قطعی  بدهد. برای این کار با تعمیرکارش تماس بگیرید.

چرا تاچ مایکروفر پاناسونیک کار نمیکند؟

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای مالکان مایکروفرهای پاناسونیک رخ می‌دهد، پاسخ نگرفتن از دکمه‌هاست. شما دکمه‌ها را لمس می‌کنید، گویی دستگاه خاموش است. در این وضعیت تا زمانی که مشکل برطرف نشود، مایکروفر شما بلا استفاده خواهد ماند.

برای تعیین اینکه آیا صفحه لمسی معیوب است، باید هر یک از دکمه‌های روی صفحه کنترل را فشار دهید. اگر برخی از دکمه‌ها به درستی پاسخ می‌دهند و برخی دیگر پاسخ نمی‌دهند، یعنی تاچ پد معیوب است و باید صفحه لمسی را تعویض کنید.

شایع‌ترین علت کار نکردن تاچ مایکروویو هم همین است. با مراجعه به یک تعمیرکار متخصص خواهید دید که تعویض و تعمیر کنترل پنل، کار آسانی است و برای بسیاری از مالکان دستگاه پاناسونیک خوشحال کننده است، زیرا مجبور نیستند دوباره مایکروفر بخرند.

احتمال بعدی درباره پاسخ به این سوال که چرا مایکروفر پاناسونیک روشن نمی شود و دکمه‌های آن کار نمی‌کند، معیوب بودن برد کنترل اصلی است.

هنگامی که برد کنترل اصلی از کار بیفتد، دکمه‌ها نمی‌توانند کار کنند و طبیعتا مایکروویو شما کار نخواهد کرد.

در صورتی که درخواست سرویس دارید می توانید از طریق فرم زیر درخواست خود را ثبت نمایید .

2 دیدگاه

  • سلام ما سمت پیروزی تهران هستیم
    چه جوری می تونیم ماکروفر پاناسونیکمونو برای تعمیر بیاریم؟
    غذارو دیگه گرم نمیکنه

    • درود به شما
      نیازی به مراجعه حضوری ندارید
      با ثبت سفارش یا تماس با تعمیرکارش, تکنسین به آدرس شما عزام میشه و در حضور شما دستگاهتونو تعمیر می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *