زمان تخمینی مطالعه: 6 دقیقه

تاریخ آخرین بروزرسانی : 26 مهر 1402

مایکروفر پاناسونیک در دنیای مدرن امروز فقط یک دستگاه یا جزیی از ملحقات آشپزخانه نیست، او وردست خانم خانه است، خانمی که بیش از هفت ساعت بیرون از منزل کار می‌کند و دوست دارد هنگام بازگشت، به سرعت و سهولت غذاهای خوشمزه برای همسر و فرزندانش بپزد.

او کمک حال مردان مجردی است که تمام روز را در کارخانه یا شرکت کار می‌کنند و شب‌ها دلشان می‌خواهد یک وعده غذای سریع و گرم بخورند. هم چنین این دستگاه دوست بچه‌هاست، چون در نبود پدر و مادر با زمان بندی تعیین شده پس از بازگشت از مدرسه، ناهار را حاضر و گرم تحویل آن‌ها می‌دهد.

با این وجود گاهی پیش می‌آید که مراجعان درخواست کننده خدمات تخصصی، علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک را جویا می‌شوند. در این مقاله سعی می‌کنیم به این مشکل و برخی عیب‌های رایج مایکروفرها بپردازیم و روش های تعمیر مایکروفر را بررسی کنیم .

علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک

دلایل گرم نشدن غذا در ماکروفر

وقتی مایکروفر پاناسونیک نتواند غذا و نوشیدنی‌ها را گرم کند، به احتمال زیاد بخش قابل توجهی از امور روزانه مختل می‌شود! و این ناراحت کننده خواهد بود.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند پس از بروز این مشکل همه چیز تمام است و باید به دستگاه جدیدی فکر کنند، اما همیشه این طور نیست. علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک گاهی وقت‌ها نقص فنی برخی قطعات است. این مشکل را می‌توان به گردن اجزای متعددی انداخت از بسته شدن درب گرفته تا مگنترون. چگونه تشخیص دهیم منشا نقص کجاست؟

با کمک یک مولتی متر. اما نه توسط شما؛ توسط یک تکنسین متخصص که از خدمات او برای کمک به عیب‌یابی دستگاه و رفع مشکل استفاده کنید.
نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک در خدمت شماست.

یکی از احتمالاتی که تعمیرکاران هنگامی که مایکروفر پاناسونیک شما غذا را گرم نمی‌کند، محتمل می‌دانند این است که دیود ولتاژ بالا مشکل داشته باشد.

دیود قطعه‌ای است که برای تامین الکتریسیته مورد نیاز مگنترون نقشی اساسی دارد، نقص در این قطعه و یا سوختن آن یعنی دستگاه شما نیرویی برای چرخاندن مگنترون نخواهد داشت، بنابراین طبیعی است که یکی از مهم‌ترین علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک همین باشد.

مساله دیگری که باید توسط تعمیرکار ماهر بررسی شود، اطمینان از بسته شدن درب است. همانطور که می‌دانید  مایکروویوها تا زمانی که دربشان به طور صد در صد در حالت بسته قرار نگیرد، شروع به عملیات گرم کردن  غذا نمی‌کنند.

این از ایمنی ماکروفر پاناسونیک است که در شرایط ناایمن شروع به فعالیت نمی‌کند. بنابراین محتمل است که سوئیچ در یک مایکروویو قدیمی به درستی قفل نشود، در نتیجه دستگاه شروع به کار نمی‌کند.

مشکل دیگری که ممکن است علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک باشد، نقص در مگنترون است. وقتی مگنترون از کار  بیافتد، ممکن است چندین قطعه دیگر را نیز معیوب کند. تشخیص همه این‌ها بر عهده تکنسین‌هاست.

علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک

چرا مایکروویو پاناسونیک روشن نمی شود؟

علل متعددی برای روشن نشدن دستگاه شما وجود خواهد داشت. مثلا اگر جریان برق بیش از حد از مدار مایکروویو عبور کند، فیوز آن را منفجر خواهد کرد.

بنابراین یکی از دلایل روشن نشدن مایکروفر، منفجر شدن فیوز خط است. تشخیص اینکه فیوز خط سوخته است یا نه با مولتی متر و توسط یک تکنسین ماهر انجام می‌شود.

تعمیرکار معمولا فیوز را تعویض و مشکلی که باعث این انفجار شده است را شناسایی و برطرف می‌کند. در غیر این صورت اصلا بعید نیست که فیوز جدید نیز دچار انفجار شود.

گاهی دلیل روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک شما، نقص در برد کنترل اصلی است. اگر تکنسین تشخیص داد که همه اجزای دیگر به درستی کار می‌کنند، احتمالا برد کنترل اصلی را تعویض خواهد کرد. مایکروفر پاناسونیک دارای یک فیوز حرارتی است که در صورت گرم شدن بیش از حد برق دستگاه را قطع می‌کند. اینکه

آیا فیوز حرارتی منفجر شده است یا نه باید توسط مولتی متر بررسی شود. اگر تشخیص تکنسین این باشد که این قطعه سوخته است، قابل تعمیر نیست، باید حتما تعویض شود.

 چرا ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند ؟

اگر به شما بگوییم که یکی از مهم‌ترین علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک  ممکن است حواس پرتی شما باشد، چه حالی خواهید شد؟!

باور کنید که قصد ما توهین نیست، فرقی نمی‌کند تحصیلات شما چه باشد، فرقی نمی‌کند آقا هستید یا خانم، جوان هستید یا پیر، مشکلات روزمره انسان را بی‌حواس می‌کند. ضمن اینکه مایکروویوهای امروزی بسیار پیشرفته هستند.

بارها پیش آمده است که یک فرد تایمر را برای گرم کردن یک پاستا اشتباهی روی پنج ساعت تنظیم کرده است، اما مدام روی سر دستگاه خود می‌کوبد که چرا روشن شده است، اما گرم نمی‌کند! بنابراین پیش از هر چیزی مطمئن شوید که برنامه خاصی برای مایکروفر  panasonic خود تنظیم نکرده باشید.

برخی اشتباهات ساده که ممکن است در زمره علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک تعریف شوند، تنظیم تایمر اشتباه است، یا ممکن است از حالت ناصحیح استفاده کنید.  مثلا دستگاه را روی کمترین توان ممکن برای گرم کردن غذا تنظیم کنید. یا مثلا قصد دارید یک غذای منجمد فریزری را گرم کنید، اما تنظیمات شما طوری باشد که دما را در حالت گرم نگه داشتن حفظ کند. یک اشتباه رایج دیگر نزد مردم این است که فکر می‌کنند مایکروویو هرچیزی را می‌تواند گرم کند، در حالی که دستگاه معمولا به مایعات درون غذا حرارت می‌دهد.

با این حال اگر هیچ کدام از این موارد علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک شما نیست باید با یک مرکز معتبر تماس بگیرید تا تعمیرکاران متخصص خود را به محل اعزام کند. لطفا به هیچ عنوان برای بررسی دستگاه، آچار و پیچ گوشتی به دست نشوید. مایکروفر حتی زمانی که دو شاخه آن از پریز منفصل است، باز هم الکتریسیته قابل توجهی را در خود ذخیره می‌کند که خطرآفرین است.

بررسی علت گرم نکردن مایکروویو و سولاردام پاناسونیک

اگر به دنبال یافتن علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک و سولاردام این برند هستید، باید درب آن را زیر نظر بگیرید. آیا کاملا بسته می‌شود؟ آیا چراغ آن هنگام چرخش روشن می‌شود؟! آیا سینی می‌چرخد؟! گاهی مشکل بسته نشدن درب، مهم‌ترین عامل گرم نکردن این دستگاه است. اگر به صورت ظاهری مشکلی در درب دستگاه نمی‌بینید، بهتر است دیگر خودتان تلاشی نکنید تا عیب یابی و تشخیص دهید. چون مایکروویو همیشه آبستن خطرات احتمالی است به سبب برخورداری از حجم قابل توجهی از الکتریسیته. منطقی‌ترین راه حل این است که با یک مرکز مطمئن و خوشنام تماس بگیرید و دستگاه را به یک متخصص بسپارید تا با مولتی متر سلامت تک تک قطعات را بررسی کند و پس از شناسایی قطعه معیوب را تعمیر یا تعویض کند. با تمام این اوصصاف اگر یک دهه از عمر دستگاه شما می‌گذرد، بهتر است آن را با یک دستگاه مدرن امروزی عوض کنید.

چرا دکمه های مایکروویو پاناسونیک کار نمیکند

یکی از علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک، کار نکردن دکمه‌های آن است! شما فکر می‌کنید دکمه مورد نظر را لمس کرده‌اید و فرمان مورد نظرتان را صادر کرده‌اید، اما در واقع چنین اتفاقی نیفتاده است.

در چنین وضعیتی اگر با مراکز تعمیر مایکروویوهای پاناسونیک تماس بگیرید در مشاوره تلفنی به شما پیشنهاد می‌کنند، دستگاه را هارد ریست کنید. برای این کار باید دستگاه را به مدت یک دقیقه یا بیشتر از برق بکشید. سپس آن را دوباره وصل کنید، ساعت را تنظیم کنید و دوباره امتحان کنید. اگر باز هم پاسخ دریافت نکردید، این بار باید یک ساعت آن را از برق بکشید و همین فرآیند را مجددا تکرار کنید. اگر ریست چاره‌ساز نبود، احتمالا ایراد از صفحه لمسی است. برای تعمیر و تعویض باید تکنسین در محل حضور پیدا کند.

تعمیر درب مایکروویو پاناسونیک

درب مایکروویو پاناسونیک یکی از اجزای حیاتی آن است. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، بسته نشدن درست درب ممکن است از علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک باشد. بسته به نوع خانواده و تعداد اعضای آن، درب مایکروویو شما در طول روز ده‌ها بار باز و بسته می‌شود! ممکن است درب ترک بردارد، بشکند یا به درستی در جای خود متصل نشود. بنابراین طبیعی است که نقص فنی به وجود آمده برای دستگاه از سوی درب باشد. گاهی با تعویض درب، دستگاه مجددا کار خواهد کرد. برای تعمیر درب و جایگزینی یک درب باکیفیت و ایمن با مراکز تعمیر معتبر تماس بگیرید تا تکنسین در محل حاضر شود و خدمت مورد نظر را به شما ارائه دهد.

سرویس مایکروویو پاناسونیک در منزل

خراب شدن مایکروویو پاناسونیک به معنای بد کار کردن این دستگاه یا ضعف این برند نیست، عوامل متعددی ممکن است منجر به نقص فنی دستگاه و خرابی آن شوند. مشکلی نیست! اگر گارانتی دارید، با نمایندگی‌های مجاز دستگاه تماس بگیرید، اگر گارانتی دستگاه به پایان رسیده است با مراکز ارایه دهنده خدمات سرویس و تعمیر در منزل تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان و مناسب‌ترین قیمت، خدمات تخصصی تحویل بگیرید.

تعمیرکار مایکروویو پاناسونیک

برخی در صورت روشن نشدن دستگاه یا پیدا کردن علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک فورا دستگاه را نزد تعمیرکاران برق می‌برند! این کار اشتباه رایجی است که ایمنی شما، منزل و سلامت دستگاه را به خطر می‌اندازد. تعمیرکار مایکروفر پاناسونیک علاوه بر اینکه در زمینه برق و قطعات برقی باید دانش و مهارت داشته باشد، باید با زیر و بم دستگاه‌های برند پاناسونیک نیز آشنا باشد و با حضور در منزل شما و بررسی عوامل خطر آفرین اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات دستگاه نماید. برای دریافت خدمات سرویس دوره‌ای مایکروفرهای پاناسونیک و نیز انجام کلیه تعمیرات مربوط به دستگاه با (نام برند یا مرکز) تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن از تجربه و توان تکنسین‌های ما بهره‌مند شوید.

در صورتی که درخواست سرویس دارید می توانید از طریق فرم زیر درخواست خود را ثبت نمایید .

3 دیدگاه

    • درود به شما
      بله تعویض در منزل مشتری به همراه گارانتی قطعه تا 6 ماه انجام می شود
      لطفا یا در سایت تعمیرکارش ثبت سفارش کنید یا با شماره 02191035507 تماس بگیرید

  • ماکروفر پاناسونیک داشتیم که غذا را گرم نمیکرد
    تعمیرکارتون خیلی سریع اومد و دستگاهمونو درست کرد
    ممنونیم از تیم خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *