زمان تخمینی مطالعه: 4 دقیقه

تاریخ آخرین بروزرسانی : 26 مهر 1402

تمام وسایل الکترونیکی؛ چه لوازم برقی، چه وسایل صنعتی، دارای یک برد الکترونیکی هستند که وظیفه ارسال، دریافت و پردازش اطلاعات را برعهده دارد. به بیان ساده، قطعه ای مثل برد، کاربردی شبیه مغز انسان داشته و بدون آن، محصول و کالاهای الکترونیکی هیچ کاربردی ندارند!

مایکروویو پاناسونیک هم از این قضیه مستثنی نیست و به‌سبب اتفاقاتی مثل نوسانات برقی، استفاده غیر اصولی، بی‌کیفیت بودن قطعات و… ممکن است دچار ایراد و اشکال و اصلی ترین علت گرم نکردن مایکروویو پاناسونیک شود.

به همین خاطر، خرید یا تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک یکی از سوالات رایج و دغدغه‌ خانواده‌هایی است که مایکروویو پاناسونیک دارند که در ادامه به برخی مشکلات احتمالی پیش آمده برای مایکروویو‌های پاناسونیک مثل تعمیر درب مایکروویو پاناسونیک، هزینه تعویض شیشه مایکروویو پاناسونیک  panasonic و… مطالبی را بیان می‌کنیم.

خرید برد مایکروویو پاناسونیک

متاسفانه از آغاز تحریم‌ها علیه ایران، ورود قطعات اصلی و با کیفیتی که در کارخانه مادر یا کارخانه‌های مورد تایید شرکت مادر تولید می‌شوند، با موانع فراوانی روبرو شده که باعث کمیاب یا نایاب شدن قطعات اصلی برندهای معتبری مثل پاناسونیک، سامسونگ، بوش، ال جی و غیره شده است.

از سوی دیگر، به‌دلیل افزایش نرخ ارز و نوسانات قیمت دلار و یورو، حاشیه سود قطعات اصلی کاهش پیدا کرده است و کمتر تاجر و فروشنده‌ای حاضر است در بازار قطعات اصلی سرمایه گذاری کند.

علاوه بر مشکلات قیدشده، برخی از همکاران، بجای تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک، اقدام به تعویض کامل آن می‌کنند که به افزایش هزینه منجر می‌شود و مبلغ زیادی را به مشتری تحمیل می‌کند بنابراین اولویت اول، باید تعمیر قطعه باشد و خرید برد مایکروویو پاناسونیک می‌بایست در اولویت‌های بعدی قرار گیرد.

در تعمیرکارش، تمام قطعات استفاده شده در تعمیر و تعویض لوازم برقی، از تولیدات برند اصلی یا مجموعه‌های مورد تایید شرکت اصلی و مادر هستند. نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک در تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

به همین خاطر، از لحاظ دوام و کیفیت هیچ تفاوتی با قطعات به‌کار رفته در خط تولید ندارند و اگر تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک یا تعویض کامل آن در مجموعه تعمیرکارش انجام شود، در صورت استفاده صحیح کاربر، تا سال‌ها نیاز به تعمیر یا تعویض نخواهد بود زیرا متخصصان فعال در مجموعه ما دانش به‌روزی دارند و تجهیزات مجموعه نیز مطابق با استانداردهای روز بین‌المللی است و قطعات هم همان‌طور که بیان شد، مورد تایید برند اصلی هستند.

تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک

مشکلات رایج در استفاده از مایکروویو

لوازم برقی خانگی از قبیل مایکروویو‌ها، فارغ از برند، مدل و طرح، برخی مشکلات مشابه به هم را دارند که اغلب، قابل حل هستند و هزینه زیادی ندارند.

به شرط اینکه از همان ابتدای مشکل به یک تعمیرکار مجاز مایکروفر مراجعه شود و مشکل یا نقص به‌وجود آمده رفع شود. به‌عنوان مثال، تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک، زمانی قابل انجام است که از همان ابتدای بروز نقص، به تعمیرکار سپرده شود. در غیر اینصورت، ممکن است خرابی برد به دیگر قطعات الکترونیکی محصول خسارت وارد آورد و قسمت‌های دیگر هم نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا کنند. در ادامه به برخی مشکلات رایج اشاره می‌کنیم.

۱-چرا کانوکشن مایکروویو پاناسونیک کار نمی‌کند؟

دلیل اصلی از کار افتادن برخی ویژگی‌ها مثل سیستم یخ زدایی، کانوکشن، گریل و غیره مربوط به برد محصول است زیرا همان طور که بیان کردیم، برد لوازم الکترونیکی مثل مغز است که دستورالعمل‌ها را به قطعات دیگر ارسال می‌کند.

بنابراین از کار افتادن کانوکشن می‌تواند به دلیل نقص در کارکرد برد دستگاه باشد و با تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک، ایراد پیش آمده هم برطرف می‌شود.

دلایل دیگری مثل خراب شدن المنت کانوکشن و… هم می­‌تواند باعث بروز این قبیل مشکلات باشد و برای عیب یابی لازم است تمام قسمت­های دستگاه تست و بررسی شوند.

۲-چرا زمانی که مایکروویو پاناسونیک را روشن می‌کنیم، فیوز میپرد؟

وظیفه فیوز در مدارهای الکتریکی، محافظت از مدار و دستگاه‌های متصل، در برابر نوسان‌های برقی است. بنابراین، اگر به هر دلیلی ولتاژ مدار دچار نوسان شدید شود، فیوز برای حفاظت از دستگاه، به اصطلاح میپرد و برق را قطع می‌کند.

اگر اختلاف ولتاژ مربوط به برد باشد، بایستی تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک انجام شود ولی چنانچه به سبب اتصالی در سیم کشی محصول، اختلاف ولتاژ به‌وجود آید، لازم است تمام قسمت‌های مایکروویو مورد بررسی قرار گیرد تا اتصالی به وجود آمده مشخص و تعمیر شود.

از بین رفتن روکش سیم برق یکی از قسمت‌ها و اتصال دو سیم هم باعث واکنش فیوز و به اصطلاح پریدن فیوز می‌شود که در این صورت، نیازی به تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک نیست و با صرف هزینه اندک، نقص به‌وجود آمده برطرف می‌شود.

۳- چرا سینی مایکروویو پاناسونیک نمی‌چرخد ؟

برای پختن و گرم کردن مواد غذایی به‌صورت یکنواخت و یکدست، لازم است در حین روشن بودن دستگاه،مواد غذایی درون مایکروویو به‌صورت مستمر بچرخد.

این کار را یک سینی گردان انجام می‌دهد و اگر چرخش سینی متوقف شد، بعید است نیازی به تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک باشد و به احتمال زیاد ایراد از موتور زیر سینی است و با تعمیر آن قسمت، نقص بوجود آمده برطرف می‌شود.

مورد دیگری که از چرخیدن سینی مایکروویو جلوگیری می­کند، ابعاد بزرگ ظرف غذاست! گیر کردن شفت موتور چرخش سینی هم دلیل دیگری برای توقف سینی در حین کار کردن دستگاه است.

۴-چرا مایکروویو وسط کار خاموش میشود؟

عمده دلیلی که باعث بروز این مشکل می‌شود، خراب شدن سوئیچ درب مایکروویو پاناسونیک است. زیرا دستگاه زمانی شروع به کار کردن می‌کند که درب محصول کاملا بسته شده باشد، به همین خاطر، اگر به هر دلیلی درب دستگاه کاملاً بسته نشود، دستگاه روشن نمی‌شود.

یکی از مشکلات شایع در این خصوص، که بدون تعمیر برد مایکروویو پاناسونیک برطرف می‌شود، خراب شدن سوئیچ یا سنسور بسته شدن درب دستگاه است. به بیان ساده، اگر این سنسور یا سوئیچ خراب شود، با اینکه درب دستگاه کاملاً بسته شده اما دستگاه اجازه روشن شدن ندارد! زیرا تشخیص سنسور و سوئیچ این است که درب دستگاه باز است!!

علت بروز این مشکل، به استفاده غیر اصولی از دستگاه برمی‌گردد‌. محکم بستن درب دستگاه، خراب شدن لولای آن، فشار زیاد روی درب و مسائلی از این قبیل هم می‌تواند باعث از کار افتادن سنسور یا سوئیچ درب دستگاه شود.

در صورتی که درخواست سرویس دارید می توانید از طریق فرم زیر درخواست خود را ثبت نمایید .

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *