تاریخ آخرین بروزرسانی : 21 اردیبهشت 1401

از زمانی که ماشین ظرفشویی به عنوان یک وسیله لوکس محسوب می شد مدت زمان زیادی می گذرد و دیگر امروزه به عنوان یکی از ملزومات آشپزخانه می شود و این مطلب وقتی که دستگاه شما خراب شود به وضوح قابل درک می باشد . (مشکلات ماشین ظرفشویی:  اختلال در سیستم آب ، کاهش کیفیت شستشو و …. ) مانع از استفاده راحت و بی دغدغه مصرف کنندگان می شود .

 اگر در استفاده از دستگاه خود دچار خرابی و مشکل شدید ، تعمیرکارش به عنوان تیم خادم شما آماده ارائه خدمات سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی می باشد .

ما به کار خود در تعمیر تمامی مارک ( برند ) های لوازم خانگی اطمینان داریم و به دنبال ارائه خدمات با کیفیت ، همراه با نرخ عالی هستیم تا آسایش شما را حفظ کنیم.

تعمیرات ماشین ظرف‌شویی

امروزه ما در دنیای ماشینی زندگی می‌کنیم و برای زندگی راحت و آسان به انواع مختلف دستگاه‌ها نیاز داریم. دستگاه و ابزارهایی امروزه تولید می‌شوند که کارهای روزمره و خسته‌کننده را برای ما آسان می‌کنند تا بتوانیم به مشغله‌های دیگر هم رسیدگی کنیم. از جدیدترین و پرکاربردترین دستگاه‌ها تولید شده برای راحتی و رفاه ما، ماشین ظرف‌شویی است. اما بدون شک در طول مدت استفاده از این دستگاه ممکن است دچار عیب‌هایی شود و نیاز به تعمیرات داشته باشید. مادر اینجا درباره تعمیرات ماشین ظرف‌شویی به شما آگاهی خواهیم داد.

تعمیرات ماشین ظرف‌شویی

تعمیرات ماشین ظرف‌شویی در خانه

ظرف‌شویی یکی از دستگاه‌هایی در منزل است که استفاده چندان ضروری و پی‌درپی از آن نمی‌شود. در صورت خراب‌شدن ماشین ظرف‌شوی در منزل ابتدا باید نکات اولیه را خودتان بررسی کنید و سعی کنید اگر مشکل سطحی و قابل‌رفع است آن را برطرف کنید و اگر موفق به ازبین‌بردن مشکل ماشین لباس‌شویی نشدید، حتماً با متخصصان در این حوزه تماس بگیرید تا برای رفع مشکل دستگاهتان اقدام کنند.

روشن نشدن دستگاه ظرف‌شویی

روشن نشدن ماشین ظرف‌شویی یکی از مشکلات شایع است که در سه حالت شما می‌تواند آن را بررسی کنید:

اگر هیچ یک از بخش‌های ماشین ظرف‌شویی کار نمی‌کند و چراغ‌های آن خاموش است، دوشاخه و پریز ماشین ظرف‌شویی را چک کنید. اصولاً دوشاخه‌ها در نزدیکی سینگ ظرف‌شویی قرار دارد، ممکن است به دلایل مختلفی سیم برق آن شل یا از پریز جدا شده باشد و اما اگر همه چیز درست باشد، باید دکمه ریست ظرف‌شویی را پیدا کنید و دستگاه را ریست کنید ممکن از این روش ظرف‌شویی دوباره روشن شود.

احتمال دارد فیوز مربوط به ماشین ظرف‌شویی پریده باشد. در این موقع شما باید فیوز را بررسی کنید.

ممکن است چراغ‌های دستگاه روشن باشد اما ظرف‌شویی کار نکند، در این هنگام باید تمامی دکمه‌ها، تایمرها و اجزای مشابه این دستگاه را چک کنید. یکی از مشکلات در این زمینه درست بسته نشدن درب ظرف‌شویی است، آن راه چک کنید.

پر نبودن ماشین ظرف‌شویی

اگر ماشین ظرف‌شویی روشن می‌شود اما در هنگام کارکردن دستگاه، در درون آب وجود ندارد، باید موارد زیر را بررسی کنید:

بررسی کنید که آب قطع نشده باشد؛

قطعات و اجزای داخلی دستگاه را بررسی کنید؛

احتمال دارد آب وارد دستگاه شود اما به دلایلی از آن با سرعت خارج شود، این مورد بسیار اتفاق میفتد و برای تعمیرات دستگاه حتماً باید اقدام کنید.

خالی نشدن آب موجود در دستگاه

پس از شستشوی ظرف‌ها، وجود آب در درون دستگاه بسیار طبیعی است. اما اگر این آب کثیف باشد نشان‌دهنده این است که دستگاه شما قادر به تخلیه آب نیست. برای رفع این مشکل باید راه‌های تخلیه آب، مثل لوله‌های خروجی و فیلترها را چک کنید تا مشکل را بیابید.

 تعمیرات ماشین ظرف‌شویی در محل زندگی

در حال حاضر مراکز و سازمان‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانند برای پیداکردن و عیب‌یابی ظرف‌شویی با آنها تماس گرفت. ماشین ظرف‌شویی به دلیل داشت اجزا و قطعات پیچیده بهتر است با متخصصان و تعمیرکاران مربوط به این نوع دستگاه‌ها تماس بگیرید.

نکاتی برای نگهداری بهتر ماشین لباسشویی

در هنگام استفاده از دستگاه ظرفیت آن باید کامل باشد.

استفاده از مواد پودری و یا مایع، چرا که کف کمتری و آبکشی بهتری دارند.

برای تمیزی بیشتر دستگاه قبل از استفاده حتماً آب گرم را در سینک بازکرده تا ظروف تمیزتری داشته باشید.

هزینه تعمیرات ماشین ظرف‌شویی

هزینه تعمیرات ماشین ظرف‌شویی به میزان خرابی و مشکلات و عیب های آن بستگی دارد. اما اگر مشکل به حدی باشد که نیاز به تعویض قطعات دستگاه است، هزینه و قیمت قطعه به هزینه تعمیرات دستگاه اضافه می‌شود. در حقیقت برای تعمیرات این نوع دستگاه‌ها شما نباید انتظار هزینه پایین را داشته باشید و معمولاً در پایان کار هزینه تعمیرات ماشین لباس‌شویی بالاتر خواهد بود.

تعمیرات ماشین ظرف‌شویی

ماشین ظرف‌شویی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین وسایل الکتریکی خانه می‌باشد. خصوصاً این دستگاه در یک خانواده پرجمعیت باشد، اهمیت و عملکرد آن بیشتر احساس خواهد شد. شما با خرید یک مدل مناسب و بسیار کاربردی از عملکرد آن اطمینان حاصل خواهید کرد و با مراقب‌های روزانه و به‌موقع، تعمیرات بیش از حد و هزینه‌های اضافی خودداری کنید.

همچنین بهتر است بدانید ماشین ظرف‌شویی تنها فقط برای ظروف نمی‌باشد و می‌توانید وسایل پلاستیکی کفش‌ها و وسایل مشابه این‌ها را در آن بشویید. حتماً قبل از استفاده از دستگاه دفترچه آن را مطالعه کنید تا از بایدها و نبایدهای آن مطلع شوید.